در این گزارش به نقل از دکترسلیمانی آمده است اطلاعات دقیق و دسترسی به اطلاعات، اثر عمدهای بر صنعت بیمه کشور داشته است.وما باید تحول در حوزه فنآوری را سرعت بخشیم زیرا تعلل میتواند ما را از جهان عقب نگه دارد. به گزارش خبرگو به نقل از تازه های بیمه ، استقرار سامانه سنهاب که در ابتدا برای کنترل عملیات بیمه اجباری شکل گرفت به تدریج برای نظارت آنلاین بر عملکرد شرکت های بیمه و شبکه فروش صنعت بیمه مورد بهره برداری قرار گرفت. طراحی و پیاده سازی این سیستم با هدف تجمیع اطلاعات و فراهم آوردن امکان نظارت و هدایت شرکت های بیمه و صنعت بیمه مدنظر قرارگرفت و حاصل این بهره برداری بهبود وضعیت آمار و اطلاعات شرکت های بیمه و سهولت دسترسی اطلاعات عملکردی صنعت بیمه برای نظارت بیشتر و تکمیل حلقه دولت الکترونیک در وزارت امور اقتصادی و دارایی بود. البته بر اساس برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیک، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل در انجام عملیات بیمه الکترونیکی، نسبت به بررسی، مطالعه و سیاستگذاری روش ارائه خدمات نوین بیمهای در چارچوب استانداردهای تجارت الکترونیکی اقدام به راه اندازی سنهاب (سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه) کرد. ایجاد و یکپارچه سازی سامانه های اطلاعات مدیریت و عملیاتی یکی از اولویت های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود. به همین منظور تسهیل تبادل اطلاعات با اتصال به سامانه های ارتباطی دستگاه های مرتبط و مکانیزاسیون فرآیندهای اداری و عملیاتی سازمان از جمله اهداف راهبردی این سامانه قرار گرفت. انجام تکالیف قانونی بیمه مرکزی برای تهیه سامانه جامع نظارتی به جهت سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی شرکت های بیمه و اشراف اطلاعاتی به صنعت بیمه صورت گرفت. این سامانه از نظر برون سازمانی امکان ارائه خدمات ارزش افزوده به بیمه گذاران و شرکت های بیمه، تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه در بیمه مرکزی و ارائه گزارش ها و داده های مورد نیاز به وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین تغذیه اطلاعاتی سامانه یکپارچه اطلاعات اقتصادی کشور با داده های صنعت بیمه را میسر کرده است. این سامانه از نظر درون سازمانی نیز تغییرات اساسی در عملکرد بیمه مرکزی ایجاد کرده است که از جمله این تغییرات می توان به مواردی شامل: حذف تبادل کاغذی اطلاعات بین شرکت های بیمه و بیمه مرکزی، مکانیزه کردن فرآیند صدور صورتحساب های اتکایی، مکانیزه کردن فرایند های اتکایی اجباری، مکانیزه شدن فرایند های اتکایی اختیاری، ایجاد کد منحصر بفرد برای هر بیمه نامه، الحاقیه، پرونده خسارتی و خسارت پرداخت شده در سطح صنعت بیمه، استاندارد سازی داده ها در سطح صنعت بیمه و درون سازمان، سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات شفاف و صحیح در سیاست گذاری ها، تنظیم مقررات و آیین نامه های اجرایی، ارائه وضعیت هر شرکت بیمه به مدیر عامل شرکت مبتنی بر داده های عملیاتی آن شرکت نسبت به سایر شرکتها، تعبیه داشبورد مدیریتی برای مدیران ارشد، از وضعیت صنعت بیمه و برقراری امکان استعلام صحت بیمه نامه برای مردم از طریق پرتال بیمه مرکزی اشاره کرد.
ناظر بیمه ایران کارکردها را با خدمات برخط آسان میکند
- سه شنبه, مرداد 30 1397
- بیمه
خبرگو:ارایه طیف وسیعی از خدمات برخط توسط نهاد ناظر به مشتریان در آینده نزدیک که توسط رئیس شورای عالی بیمه عنوان شد توسط ایشا انشورنیوز بازتاب رسانه ای داشت و این رسانه نوشت: سیستم بیمه مرکزی در مدیریت، نظارت و شبکه فروش که به سنهاب شهرت دارد، زیرساختی برای خدمات برخط ارائه میدهد وتوسعه سنهاب بخش عمدهای از مشکلات بخش نظارت و خدمات را حل میکند.
برچسب ها
- بیمه,